Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

O GoEuro

GoEuro to wygodna wyszukiwarka on-line, łącząca różne rodzaje transportu na terenie Europy. Zestawiamy i porównujemy oferty lotnicze, kolejowe i autokarowe na danej trasie, ułatwiając wybór najlepszego środka transportu zarówno pomiędzy dużymi, jak i małymi miejscowościami w krajach Europy. Zestawiamy różne formy dojazdu wedle wybranych kryteriów (czas przejazdu, cena itp.), by ułatwić planowanie budżetu oraz czasu podróży.

Łączony tryb podróży to korzystanie z różnych środków transportu podczas jednej podróży. W czasie podróży – szczególnie tej dłuższej – często nieuniknionym jest korzystanie z ofert różnych przewoźników i różnych środków transportu. Dojazd z lotniska do pobliskiego miasta wymaga na przyklad skorzystania z autobusu, pociągu lub samochodu. By łatwo określić, który środek transportu najbardziej Ci odpowiada, zestawiamy i porównujemy dostępne połączenia, ułatwiając wybór najlepszego z nich.

Przykład 1.: Podróż z Londynu do Paryża – Pokazujemy czas przejazdu i cenę biletów autobusowych, kolejowych oraz lotniczych, a także warunki pokonania tej samej trasy samochodem. Ponieważ informujemy także o czasie potrzebnym na odprawę i dojazd na lotnisko, łatwo zobaczyć, że w niektórych przypadkach szybciej dotrzesz na miejsce pociągem szybkich prędkości niż samolotem. Całkiem praktyczne, prawda?

Przykład 2.: Podróż z Heidelbergu do Pragi – Ponieważ Heidelberg nie ma lotniska, wskażemy połączenie kolejowe z najbliższym lotniskiem i cenę biletu na ten przejazd. Zobaczysz też informację o lotach do Paryża z tego lotniska. Dzięki temu użytkownik zna całkowitą cenę i czas potrzebny na przebycie wybranej trasy (pociąg + samolot).

GoEuro automatycznie oferuje łączony tryb podróży, pokazując i porównując wszystkie możliwe opcje dotarcia do wybranego miejsca. Gdy pomiędzy wybranymi miastami nie ma możliwości odbycia podróży środkami transportu publicznego, wskażemy szacowany czas przejazdu samochodem.

Nie chcesz widzieć łączonych trybów podróży? Poinformuj nas o tym, a nasz zespół będzie pracował nad tym, by zaoferować rezultaty najlepiej dopasowane do Twoich oczekiwań.

GoEuro może być używane przez każdego, w każdym miejscu na świecie, również w celu wyszukania dogodnych połączeń pomiędzy dowolnymi miejscami na całym świecie. Dla krajów europejskich posiadamy pełną ofertę połączeń autobusowych, kolejowych i lotniczych, ale mamy w naszej bazie także linie lotnicze o globalnym zasięgu, które docierają do wielu miejsc poza Europą. Zawsze, jeśli tylko sa dostępne, wyświetlamy też alternatywne środki transportu.

GoEuro to łatwa w użyciu wyszukiwarka środków transportu pomiędzy dowolnymi miejscami w Europie. W naszej bazie posiadamy rozkłady jazdy i cenniki przewoźników z całej Europy, zestawiamy je i porównujemy, ułatwiając użytkownikowi wybór najlepszej możliwej formy przemieszczania się. Nie posiadamy własnych środków transportu, pokazujemy jedynie oferty naszych partnerów.
Staramy się jak najbardziej pomóc i zaproponować najtańszy i najszybszy transport, ale nie planujemy wycieczek dla naszych klientów. Nie jesteśmy biurem podróży!

Tak! Choć nasza strona jest dostępna na urządzeniach przenośnych, stworzyliśmy aplikację dostępną na Android i iOS. Aplikacja ta jest darmowa i można ją pobrać z App Store i Play Store.

Oczywiście! Wszystkie bilety zakupione na stronie GoEuro są uznawane przez przewoźników.
eśli dokonujesz zakupu bezpośrednio na stronie GoEuro (a nie bezpośrednio na stronie naszych partnerów), bilet po dokonaniu płatności zostanie przesłany na podany przez Ciebie adres e-mail. Bilet opatrzony indywidualnym numerem zawierać będzie numer rezerwacji oraz wszystkie dodatkowe i wymagane przez poszczególnych przewoźników dane. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące biletów zakupionych na naszej stronie, skontaktuj się z nami!

O wyszukiwarce GoEuro

Używamy technologii umożliwiającej poprawne mapowanie lokalizacji, dzięki czemu jesteśmy w stanie znaleźć najbliższe lotnisko, dworzec kolejowy lub autobusowy dla każdej lokalizacji wybranej przez użytkownika. Następnie wskazujemy optymalne możliwości dotarcia do wybranego miejsca - samolotami, autobusami i pociągami. Znajdujemy połączenia zarówno między dużymi, jak i małymi miejscowościami, nawet gdy nie mają one własnego portu lotniczego. Korzystamy z łączonego trybu podróży wskazując z jakich środków transportu można skorzystać, by dotrzeć do wybranej lokalizacji. Staramy się dostarczyć podróżnym wszelkich niezbędnych informacji związanych z transportem, by na każdym etapie podróży oszczędzać czas i pieniądze. Po wybraniu danego środka transportu, który odpowiada Twoim potrzebom, umożliwiamy rezerwację i zakup wszystkich niezbędnych biletów (na stronie GoEuro, lub przekierujemy na odpowiednią stronę, gdzie można dokonać zakupu).

Po wyszukaniu na ekranie pojawi się lista możliwych form transportu, które umożliwiają dotarcie do wybranej lokalizacji. Widoczna będzie cena, czas podróży, środki transportu i wszystkie inne, dostępne w naszej bazie informacje. Wybierz zakładkę z preferowanym środkiem transportu (pociąg, samolot lub autobus) i skorzystaj z filtrów wyszukiwania znajdujących się po lewej stronie, by dostosować wyniki wyszukiwania do swoich potrzeb. Dzięki filtrom łatwo okreslisz przedział cenowy, czas trwania podróży, początkową i końcową stację. Ponad wynikami wyszukiwania określisz też kolejność wyświetlania wyników, używając przycisków: najtańsze, najszybsze, odjazd, przyjazd i optymalnie.

Nazwy przystanków pojawiają się po najechaniu kursorem na nazwę miasta w wynikach wyszukiwania, po kliknięciu przycisku wybierz i na etapie dokonywania rezerwacji i płatności. Autobusy i pociągi zazwyczaj odjeżdżają i dojeżdżają do głównych stacji w danym mieście. Wszystkie szczegóły przejazdu znajdują się także na potwierdzeniu dokonania zakupu dołączonym do wiadomości mailowej wysłanej po zakupie biletu. Jeśli możliwym jest odjazd lub przyjazd z więcej niż jednej stacji, ich lista znajdzie się po lewej stronie wyników wyszukiwania.

J Wystarczy w wynikach wyszukiwania kliknąć najtańsze – przycisk znajduje się nad listą dostępnych połączeń. Możesz dostosować wyniki wyszukiwania korzystając z filtrów znajdujących się z lewej strony.

Ze względu na ogromną liczbę połączeń i przewoźników, nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wiele zależy od wybranego środka transportu, trasy i przewoźnika. Bilety lotnicze można rezerwować już z rocznym wyprzedzeniem, lecz bilety autobusowe i kolejowe często dostępne są na 120 dni przed odjazdem, a czasami dopiero miesiąc przed.

Jest wiele powodów dla których informacja o transporcie z/na lotnisko nie pojawia się. Zdarza się, że nasi partnerzy nie oferują przejazdu pomiędzy danym miastem i lotniskiem, lub lot zaplanowany jest na zbyt wczesną lub zbyt późną godzinę i nie ma możliwości dojazdu na lotnisko pociągiem albo autobusem. Kolejnym powodem może być brak jakiegokolwiek przewoźnika obsługującego to połączenie.
W przypadku większości europejskich lotnisk posiadamy informację na temat środków transportu, którymi można dostać się do centrum miasta. Jeśli jakaś nieaktualna informacja pojawia się na naszej stronie, prosimy o kontakt!

Ciężko pracujemy nad tym, aby w naszej bazie znalazły się połączenia pomiędzy wszystkimi miejscami na mapie Europy. Jeżeli nie umożliwiamy dojazdu do miejsca, które zostało wybrane, może to być spowodowane brakiem ofert przewozu na tej trasie. W takim wypadku postaramy się zaproponować dojazd do najbliższej miejscowości, w pobliżu wybranego miejsca.

Nieustannie staramy się powiększyć liczbę oferowanych tras, jednak jeśli wybór danego połaczenia nie jest możliwy, prosimy o przesłanie dokładnej informacji, byśmy mogli nanieść odpowiednie zmiany.

Do obliczenia szacowanego czasu i kosztu przejazdu samochodem na danej trasie, bierzemy pod uwagę kilka czynników. Uwzględniamy maksymalną dozwoloną prędkość jazdy, odległość, rodzaj dróg i informacje o aktualnych warunkach panujących na drodze. By oszacować koszt podróży, sprawdzamy średnią cenę benzyny w Europie (1.60 €/km i 8 l/100km). Oczywiście cena ta uzależniona jest od rodzaju pojazdu, jakim porusza się podróżny, zużycia paliwa i kraju zakupu. Uwaga! Nie prowadzimy usług związanych z samochodami. By ułatwić wybór najlepszego środka transportu podpowiadamy tylko, jaki może być czas i koszt przebycia tej samej trasy samochodem.

Tak. Są to niewielkie informacje zwane ciasteczkami (ang. cookies) zapisywane na urządzeniu, z którego korzysta użytkownik (np. komputer). Dzięki wykorzystaniu ciasteczek wszystkie strony internetowe mogą działać poprawnie. Ciasteczka ułatwiają zapamiętywanie preferencji użytkownika i pomagają personalizować strony internetowe zgodnie jego z preferencjami.

Zespół GoEuro jest otwarty na kontakt z użytkownikami naszej wyszukiwarki! Prosimy o kontakt mailowy service@goeuro.com lub telefoniczny, a także za pośrednictwem mediów społecznościowych: Twitter i Facebook w przypadku zauważenia błedu, lub braku poprawnego funkcjonowania wyszukiwarki.

Rezerwacja i bilety

GoEuro to wyszukiwarka najlepszych połączeń podróżniczych, dzięki której bilety można także rezerwować. Rezerwacji dokonuje się na stronie GoEuro, bądź na stronie internetowej naszego partnera. W przypadku rezerwacji bezpośrednio na stronie przewoźnika lub na stronie jednego z naszych partnerów, GoEuro nie zachowuje informacji i szczegółów dotyczących rezerwacji.

You’ll need to check cancellation options with the transport provider. For example, if you bought a ticket on RailEasy’s website, please check what the RailEasy cancellation policy is. Tickets bought directly on the GoEuro website like those offered by Renfe, Trenitalia and Movelia may be cancelled if allowed by their terms and conditions.

W przypadku zwrotu biletu, należy zapoznać się z warunkami zwrotów konkretnego przewoźnika. Jeśli np. bilet został zakupiony na stronie firmy RailEasy, proszę sprawdzić, jakie możliwości zwrotu oferuje ten przewoźnik. Bilety zakupione bezpośrednio na stronie GoEuro (np. Renfe, Trenitalia, Movelia) mogą być zwracane zgodnie z tymi warunkami użytkowania.

By być pewnym warunków wymiany i zwrotu biletów, przed zakupem warto kliknąć małą ikonkę (i), znajdującą się przy cenie podczas wyświetlania wyników wyszukiwania połączeń. Znajdują się tam informacje dotyczące danego połączenia i oferowanego biletu. Dodatkowe informacje zostaną wyświetlone także na stronie rezerwacji biletu. Bilety promocyjne lub zniżkowe nie podlegają zwrotom, np. PROMO i SUPER ECONOMY oferowane przez przewoźników Renfe i Trenitalia;Movelia nazywane są Biletami Rabatowymi.

By być pewnym warunków wymiany i zwrotu biletów, przed zakupem warto kliknąć małą ikonkę (i), znajdującą się przy cenie, podczas wyświetlania wyników wyszukiwania połączeń. Znajdują się tam informacje dotyczące ewentualnych możliwości wymiany biletu po zakupie. Dodatkowe informacje są wyświetlane na stronie podczas rezerwacji biletu.

Niektóre bilety posiadają możliwość zmiany daty odbycia podróży lub dokonania innych zmian, które umożliwia przewoźnik. Jeśli np. zarezerwowano bilet na pociąg przewoźnika Deutsche Bahn i już po dokonaniu zakupu konieczna jest zmiana, prosimy o kontakt bezpośrednio z firmą Deutsche Bahn. W przypadku biletów zakupionych na stronie GoEuro, prosimy skontaktować się z nami w godzinach pracy, by uzyskać szczegółowe informacje. Bilety promocyjne lub zniżkowe nie podlegają zwrotom, np. PROMO i SUPER ECONOMY oferowane przez przewoźników Renfe i Trenitalia; Movelia nazywa tą ofertę Biletami Rabatowymi.

Jako że nie jesteśmy firmą przewozową, polityka dotycząca bagażu jest każdorazowo uzależniona od przewoźnika. Zawsze chętnie pomożemy w znalezieniu informacji dotyczącej możliwości przewozu bagażu wybranym środkiem transportu – wystarczy się z nami skontaktować mailowo lub telefonicznie. W większości przypadków pasażer ma prawo wziąć ze sobą co najmniej jedną sztukę bagażu w ramach zakupionego biletu.

Nie ma gwarancji, że w każdym wypadku przewóz roweru pociągiem lub autobusem bedzie możliwy. Każdorazowo zależy to od przewoźnika, z którego usług się korzysta. Zazwyczaj za przewóz roweru pobierana jest dodatkowa opłata. Niektórymi autobusami i pociągami można przewozić tylko spakowane rowery. Prosimy skontaktować się z nami, a my postaramy się znaleźć informacje dotyczące warunków przewozu rowerów przez danego przewoźnika, a gdy to potrzebne – pomożemy także zakupić bilet na przewóz roweru.

Możliwość przewożenia zwierząt środkami transportu należy każdorazowo sprawdzać w regulaminie danego przewoźnika. Przewoźnicy kolejowi w większości pozwalają na przewóz małych zwierząt, w przypadku przewoźników autokarowych taka możliwość występuje znacznie rzadziej. Przewóz zwierząt zazwyczaj wymaga uiszczenia niewielkiej opłaty dodatkowej.

Prosimy skontaktować się z nami, a my postaramy się znaleźć informacje dotyczące warunków przewozu zwierząt danego przewoźnika, a gdy to potrzebne – pomożemy także zakupić potrzebny bilet.

Nasz system posiada możliwość rezerwacji biletów dla maksymalnie 5 osób jednocześnie. Dla grup większych niż 5 osób można dokonać rezerwacji bezpośrednio na stronie przewoźnika, można także skontaktować się z naszym Biurem obsługi klienta, by poprosić o pomoc w zakupie takiego biletu.

Niestety jeszcze nie, ale pracujemy nad tym, by było to możliwe w najbliższej przyszłości. W celu uzyskania informacji na ten temat, zapraszamy do kontaktu z naszym Biurem obsługi klienta.

Przewoźnicy zazwyczaj sami ustalają warunki dotyczące zniżek dla dzieci. Niektóre firmy przewozowe jako dziecko z prawem do zniżki uznają osobę poniżej 12 roku życia, inne dają tę możliwość osobom do 14 lub 15 roku życia. Często dzieci są uprawnione do podróżowania za darmo bądź z biletem zniżkowym, ale zdarza się też, że dzieciom nie przysługują żadne zniżki, co zależy od warunków przewozowych konkretnego przewoźnika. Więcej informacji można znaleźć podczas rezerwacji biletów bądź kontaktując się z naszym Biurem obsługi klienta.

W każdej sytuacji, gdy wystąpią jakiekolwiek problemy z rezerwacją biletów, zapraszamy do kontaktu z naszym Biurem obsługi klienta. Dane kontaktowe i godziny pracy znajdują się na tej stronie.

Jeśli zakupu biletu dokonano na stronie GoEuro, na podany przez Ciebie adres e-mail przesłane zostanie potwierdzenie zakupu, które zawiera: bilet w wersji PDF i fakturę. Bilet należy wydrukować i mieć przy sobie w trakcie podróży.

Jeśli zakupu biletu dokonano na stronie jednego z naszych partnerów, oni także prześlą potwierdzenie wraz z biletem uprawniającym do przejazdu. Każdy przewoźnik posiada inne warunki rezerwacji i zakupu biletów, dlatego należy je sprawdzić jeszcze przed zakupem.

Jeśli zakupu biletu dokonano na stronie GoEuro, ale w ciągu 24 godzin od zatwierdzenia transakcji bilet nie dotarł pod wskazany adres e-mail, prosimy o kontakt emailowy service@goeuro.com lub telefoniczny. Więcej informacji znajduje się na stronie Kontakt.

Po wprowadzeniu danych karty płatniczej, system przekieruje Cię na inną stroną umożliwiającą identyfikację użytkownika, poprzez wpisanie jednorazowego numeru (token, numer otrzymany jako SMS itp.). Wstępna autoryzacja transakcji jest dokonywana przez instytucję płatniczą, która najczęściej jest bank. Proces ten jest bezpieczny i niezawodny.

Taką autoryzację udostępnia Visa i MasterCard i jest to związane z usługą internetowych płatności banku, która ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa płatności dokonywanych przy użyciu kart. Strony internetowe wspierające 3D Secure posiadają charakterystyczne znaki Verified by VISAlub MasterCard SecureCode.

W pierwszym kroku w oczekiwaniu na potwierdzenie ważności karty, wymagana kwota jest blokowana. Jeśli płatność nie zostanie pozytywnie zakończona, wszystkie środki zostaną odblokowane. W zależności od instytucji finansowej, środki mogą być niedostępne do 30 dni.

W niektórych przypadkach wstępna autoryzacja może wyglądać tak, jakby środki z konta zostały już przelane na poczet danego biletu. Niektóre instytucje finansowe nie informują bowiem o tym, iż dana kwota została jedynie zablokowana, a środki nadal należą do właściciela rachunku bankowego. W wypadku jakichkolwiek wątpliwości, prosimy skontaktować się z nami telefonicznie lub mailowo.

Niektórzy przewoźnicy nie wymagają personalizowanych biletów. Dla przykładu, przewoźnicy Renfe czy Trenitalia nie wymagają imienia i nazwiska pasażera na bilecie, ale już przewoźnik autokarowy Movelia wymaga, by dane były widoczne na bilecie.

Wielu przewoźników wymaga wydrukowanej wersji biletu, dla niektórych bilet wyświetlony na urządzeniu przenośnym jest jak najbardziej akceptowalny.

Najlepiej skontaktować się bezpośrednio z przewoźnikiem w celu uzyskania szczegółowych informacji na ten temat.

Wielu przewoźników, którzy z nami współpracują, traktuje bilet jako potwierdzenie zakupu. Jeśli zakup został dokonany bezpośrednio na stronie GoEuro, potwierdzenie zakupu zostanie przesłane drogą mailową wraz z biletem.

Pracujemy nad tym, by w naszej wyszukiwarce pojawili się przewoźnicy z różnych krajów oferujący połączenia na wszystkich trasach. Baza danych jest przez cały czas uzupełniania i będzie się zmieniać wraz z dodawanymi przez nas nowymi firmami oferującymi przewozy w krajach europejskich.

Przy zakupach dokonywanych bezpośrednio na naszej stronie pobieramy tylko opłatę rezerwacyjną.

Lista akceptowanych walut zależy od naszych partnerów. By ułatwić planowanie podróży, przed zakupem pokazujemy cenę w wybranej przez użytkownika walucie. Preferowaną walutę można wybrać z rozwijanej listy znajdującej się w prawym górnym rogu strony. Przy zakupach dokonywanych na naszej stronie akceptujemy karty Visa i Mastercard.

Płatność można zrealizować wyłącznie on-line. Współpracujemy tylko ze stronami, które oferują najwyższe standardy bezpieczeństwa.

GoEuro oferuje łączony tryb podróży, składający się ze wszystkich ofert naszych partnerów. W tym momencie skupiamy się na tym, by nasza oferta była całkowicie przejrzysta i dostosowana do potrzeb użytkowników. W przyszłości chcielibyśmy także umożliwić zakup wszystkich biletów bezpośrednio na naszej stronie internetowej.

Potwierdzenie zakupu biletu wysyłane jest drogą mailową od przewoźnika lub właściciela strony, na której dokonano zakupu bezpośrednio po zakończonej transakcji. Na przykład, jeśli zakupiony został bilet na pociąg z Warszawy do Krakowa, a następnie na samolot z Krakowa do Barcelony, potwierdzenie zakupu i dwa różne bilety – jeden na pociąg i jeden na lot – zostaną wysłane na podany w trakcie rezerwacji adres e-mail.

Zawsze staramy się pomóc i odpowiedzieć na wszystkie pytania, ale w niektórych wypadkach warto kontaktować się bezpośrednio z przewoźnikiem. W przypadku jakichkolwiek problemów z biletami firm: Renfe, Trenitalia i Movelia prosimy o kontakt z naszym Biurem obsługi klienta.

Moje pytanie nie znajduje się na tej liście.

Na tej liście znajdują się tylko najczęściej zadawane pytania. Jeśli nurtuje Cię pytanie, na które nie ma tu odpowiedzi, chcesz podzielić swoim doświadczeniem z korzystania z GoEuro lub masz jakiekolwiek sugestie, prosimy o kontakt z naszym Biurem obsługi klienta.

Regulamin

Więcej informacji dotyczących warunków użytkowania i ochrony prywatności dostępnych jest na stronie Warunków użytkowania.